Friday 3 June 2011

kerja..kerja..kerja..???



[kakak ni pon tension gak..sbb keje kot.aku tension sbb xdpt keje lg!..hehehehe=)]


aishh....dh abes zaman belajar..dh nk kerja plak..keje plak zaman la ni..ssh nk dpt...tension aku!..bile aku nk apply kat mudah.my ke..jobs malaysia ke..sume nk pengalaman..adoyai..mne lar aku nk cari pglmn ni..dr mane aku nk mule??zaman lps spm tu penahlah aku keje..tapi sat ja..keje kat guardian jadi cashier..pengalaman jugak kan..hehehehe



Aritue plak..PM ksygn kite dh bgtau..pengambilan utk kakitangan kerajaan dah dibekukan dulu..abb nyer nk abeskan mane2 'org2 lame' bersara..tu ape yg aku dgr lar..tp  kan..bg pndpt peribadi aku lar..kenape lar krjn buat tempoh pencen smpi 58taun..xkesian ke kat graduan yg baru abes blaja ni..dh ramai giler kot...kuar kat akhbr..byk pengangguran..tp xjugak selesai2..ape kate...krjn pkirkan satu kaedah yang lain nk atasi pengangguran ni..cube lar buat satu skim yg mana staf2 yg dh 'lame' tu..jadikan mentor utk staf2@fresh graduate yg nk ke sektor krjn..means..setiap staff bru yg nk bekerja akan diletakkan dibwh satu mentor..mentor ni keje nyer bkn tok tgk@perhatikan..tapi tolong diorg jadi pekerja yg mahir..tolong ajar semua benda dari a-z..sbb staff yg lame ni kan byk pglaman..so..curahkan semua pengalamn tu kat staff2 baru ni..lpstu..kurang kan ckit umor staff yg nk pencen..dlm 50-55 taun..baru lar ade byk kekosongan jwtn bg sektor kerajaan..yu pndpt aku lar.


kite sbgi rakyat ni boley melepaskan idea dgn care mcm ni..ssh org atasan nk dgr kan..xpelar..pe yg aku tau..aku nk keje..aku nk keje..nk cari duet nk konvo bln 10 ni.....hehehehe..=)
sekian saja....
[pakcik2 yg bakal pencen ni...**sekadar gambar hiasan]






[sekadar selingan...]



No comments:

Post a Comment